Äntligen delfiner!

Som vi har längtat efter att se delfiner och nu kom de! Vi såg dem på håll men det var i alla fall en upplevelse. Det är lika fascinerande varje gång.

Vi har sovit gott i natt i Hvar trots att det är nattklubbarnas mecka i vanliga fall. Bara lite musik och skratt på avstånd och det är ju bara trevligt. 06:30 var vi uppe med tuppen och förberedde dagens träning med god näring :)

Tabataträning på ett reningsverk. Det går det med! Tabataträning på ett reningsverk. Det går det med!

Det finns en liten betongplatå uppe på ett reningsverk(!) där vi brukar kunna träna utan att störa någon men med en underbar utsikt över båtarna som ligger ankrade längs strandpromenaden.

Vi var liiiiite för sena för solen lyckades komma ikapp oss och gjorde det snudd på omöjligt att slutföra passet. Väldigt varmt men det är också det som är härligt. Efter träningen tog vi en promenad till stranden för välförtjänt BAD! Ljuvligt att sänka ned en överhettad kropp i klarblått vatten och bara flyta en stund.

Vi har skämt bort oss med denna helt fantastiska frukost! Iskall youghurt, Herbalife-mix, äpple, hallon, mysli och kanel. Kan inte bli bättre.

Efter proviantering, vattenfyllning och lite städning kom vi äntligen ut på vattnet. Det är så lustigt med segling på detta sättet - att det är så vansinnigt kul att komma fram till ett nytt ställe och sen lika härligt att komma ut på havet igen dagen därpå. Win-win kan man säga.

Det härligaste är nog ändå att bada från båten mitt ute på böljan den blå. Det är inte alltid möjligt eftersom det måste vara ganska stilla. Vi befinner oss långt ute i kustbandet och har Italien nästa utanför så det är oftast lite vågor och vind. I dag var det helt bleke i stort sett och vi njöt för fullt!

Badbryggan som gick sönder i fjol är lagad och fungerar som den skall. Jag är jättenöjd med förbättringarna på båten i år. Första året är det ju alltid lite "barnsjukdomar" men nu är båten som bäst! Ny och fin fortfarande och alla smådetaljer på plats. T ex krokar i hytterna för att hänga kläder och handdukar på. Väldigt smidigt.

Färden gick till byn Vis på ön Vis i dag. Vi tuffade sakta med motor eftersom den lilla vinden som var kom rakt i näsan. Väldigt få båtar låg inne när vi kom men det fyllde snart på. Ildiko är fantastisk på att laga mat och bjöd oss på två olika soppor till lunch. Otroligt gott.

Eftermaten "fri hopp och lek" - vissa gick till stranden, andra shoppade och strosade i byns många gränder. Jag hittade en resväska som jag nästan bara *måste* ha men den var allt för dyr... Eller inte... Hmmmm... Vi får se. Vad ÄR det med tjejer och väskor egentligen? Affärsinnehavaren lovade mig 40% rabatt i september, vi håller tummarna för att den finns kvar då.

Mer eller mindre solmosiga samlades vi på båten för gemensam promenad bort till Kut där vi åt på restaurang Val. God mat och promenaden tillbaka var precis vad vi behövde för att skaka ned all mat. Klockan är nästan halv tio på kvällen så det är snart läggedags för den morgonpigga besättningen.

I morgon laddar vi för långpromenad till diverse fästningar och badstränder som träning i stället för tabata. Sov gott alla därute - vi tänker på er!